Innledning
Dette dokumentet regulerer plikter og rettigheter du som kunde og vi som leverandør har ved bruk av programvaren GuestReply ("Systemet"). Dokumentet er bevisst forsøkt holdt på et enkelt og forståelig språk. Dersom noe skulle være uklart vil vi gjerne høre fra deg på hei@guestreply.no.
Sammendrag
Om du (som vi) synes slike dokumenter kan være kjedelige er det imidlertid greit å være spesielt klar over:
- Vi forsøker å være snille og greie - og liker deg som er snill og grei tilbake. Med andre ord: Denne avtalen er i all hovedsak skrevet med tanke på de veldig få som har andre hensikter, som å generere skadelig innhold, eller kopiere GuestReplys funksjonalitet.
- Data/dokumenter som er spesielt sensitive bør du oppbevare andre steder enn i Systemet.
- Det er du som kunde som er fullt ut ansvarlig for bruken av alle svar som genereres gjennom Systemet.
- For å gjøre systemet så enkelt som mulig bruker vi mye tid på å forstå deg som bruker. En av de tingene vi gjør er å analysere bruksmønstre – selvsagt på en måte som ivaretar personvernet. Det hender også (en sjelden gang) at vi har feil i GuestReply. Da vil vi gjerne rydde opp etter oss. Dersom vi har mistanke om at du kan være berørt, vil vi kunne ta en titt på de genererte svarene dine for å eventuelt varsle deg.
Brukeravtale
Inngåelse av brukeravtalen
- Brukeravtalen (inkludert vedlegg) er inngått mellom:
- Nautil AS ("GuestReply"), organisasjonsnummer 827 211 192.
- Den som har registrert seg som bruker av Systemet ("Kunde").
- Avtalen godkjennes elektronisk av Kunde ved registrering i Systemet. Eventuelle oppdateringer av avtaler presenteres Kunde og godkjennes ved innlogging.
GuestReplys rettigheter og plikter
- Hensikten med Systemet er å effektivisere og forenkle besvarelser av gjestetilbakemeldinger gjennom bruk av teknologi og kunstig intelligens. Som et ledd i dette har GuestReply rett til å analysere og bruke Kundes bruksmønstre for å forbedre og effektivisere Systemet.
- GuestReply har rett til å stenge tilgang til konto ved manglende betaling.
- GuestReply har rett til å stenge tilgang til konto ved mistanke om misbruk. Med misbruk menes aktiviteter som strider mot norsk lovverk som for eksempel å generere svar som er skadelidende for GuestReply eller GuestReplys renommé. Ved slik stenging skal Kunde informeres om årsak til stenging og gis anledning til å forklare seg. GuestReply har også rett til å stenge tilgang til systemet basert på Kundes IP-adresse eller lignende.
- GuestReply har rett til å endre pris og prismodell. Ved endringer utover konsumprisindeks skal Kunde varsles i rimelig tid før endringen trer i kraft.
- GuestReply benytter seg av OpenAI's tekstgenereringsteknologi, og eventuelle feil, unøyaktigheter eller mangler i de genererte svarene er ikke ansvarsområdet til GuestReply.
- GuestReply er ikke ansvarlig for innholdet i data som genereres av Kunden ved bruk av Systemet, og heller ikke for Kundens bruk av Systemet. Dette betyr for eksempel at GuestReply ikke er ansvarlig for svarene som blir generert av systemet, og hvordan Kunden benytter svarene.
- Kunden skal holde GuestReply skadesløs for alle kostnader og tap som GuestReply blir påført som følge av at en tredjepart hevder at Kundens data eller bruk av Systemet er i strid med tredjeparts immaterielle rettigheter.
- I den grad gjeldende lov tillater det, fraskriver GuestReply seg ethvert ansvar for indirekte tap eller følgetap eller skade som påføres Kunden som et resultat av bruk av Systemet. Som indirekte tap eller følgetap regnes (ikke uttømmende) tap av fortjeneste av enhver art, tap av kunder, tap grunnet driftsavbrudd, avsavnstap, tap eller korrupsjon av data og krav fra tredjepart.
Kundes rettigheter og plikter
- Kunde har rett til bruk av GuestReply gitt at plikter forøvrig er overholdt.
- Pålogging er personlig, oppbevares forsvarlig og skal ikke deles med andre.
- Målgruppen for Systemet er bedrifter. Systemet kan dermed ikke brukes til private formål.
- Kunde er behandlingsansvarlig for registrerte personopplysninger. Se forøvrig vår personvernerklæring.
- Kunde har rett til å slette data så lenge dette ikke er i strid med lovverk.
- Kunde skal kun bruke Systemet til lovlige og bedriftsrelaterte formål.
- Kunde er selv fullt ut ansvarlig for registrerte opplysninger i Systemet.
- Kunden har ikke rett til å bruke Systemet for å få informasjon til å lage eller bidra til å lage eller utvikle helt eller delvis en konkurrerende løsning til Systemet. Ved tvil skal forholdet avklares med GuestReply, og Kunden skal ikke bruke Systemet inntil skriftlig bekreftelse er mottatt. Brudd på dette kan medføre erstatningsansvar.
Personvern
- Personvern er viktig for GuestReply og vi er veldig bevisst ansvaret og tilliten i forhold til å sikre og behandle opplysninger med varsomhet. Samtidig må dette behovet av og til balanseres mot brukermassens ønske om enkle og intuitive systemer.
- Formål med behandling av alle data, inkludert personopplysninger, er å kunne tilby løsninger som forenkler prosessen rundt besvarelser av gjestetilbakemeldinger.
- For å oppnå formålet benytter GuestReply flere underleverandører. Liste over alle underleverandører finner du i personvernerklæring.
Priser og betaling
- GuestReply fakturerer Kunden forskuddsvis månedlig. Fakturering følger den datoen Kunden eksplisitt bestiller Systemet.
- GuestReply praktiserer ikke bindingstid, og Kunden kan når som helst avbryte avtalen ved å ta kontakt via e-post (hei@guestreply.no). Det gis ingen tilbakebetaling for allerede påbegynte faktureringsperioder.
- Prisene gjelder per lokasjon etter avtalt pris, og er oppgitt eksklusiv merverdiavgift og andre skatter.
- Inkludert i avgiften er muligheten til å generere et begrenset antall svar, og eventuelle ubrukte svar vil ikke bli overført til påfølgende faktureringsperiode.
- Foreligger det feil ved fakturering fra GuestReply sin side, må Kunden informere om feilen og hva Kunden mener er riktig vederlag innen tre måneder etter fakturadato. Ellers anses faktura som akseptert.
- Ved forsinket betaling, belastes forsinkelsesrente og eventuelle gebyrer for å håndtere betalingskravet og inndrivelse
Konfidensialitet
- Partene skal ikke utnytte, gis tilgang til eller utlevere informasjon mv. som etter en forsiktig vurdering må anses som konfidensiell for den andre part, som omfatter bl.a. informasjon om kunder, forretningsmessige forhold, teknologi, funksjonalitet, ny funksjonalitet, brukergrensesnitt, tilganger, kostnader og inntekter, markedsplaner og arbeidsmetoder mv.
- Partene skal behandle informasjonen med tilstrekkelig grad av konfidensialitet for å opprettholde, beholde og beskytte informasjonen.
- Konfidensialitetskravet gjelder både mens Avtalen gjelder eller etter dette.
- Er en part i tvil om informasjon er konfidensiell, skal den andre part forespørres før informasjon utnyttes, utleveres, gis tilgang mv.
- Konfidensialiteten omfatter ikke informasjon som er nødvendig for utøvelsen av rettigheter og plikter etter Avtalen, for å administrere forholdet til Avtalen, eller utlevering som er pålagt etter Regelverket. Dette gjelder også lovpålagt utlevering av data til offentlige myndigheter ved forespørsel, for eksempel Skattetaten, også uten å varsle Kunden.
Øvrig
- Brukeravtalen følger produktet og kan dermed overdras for eksempel ved fusjon eller kjøp av produkt / selskap. GuestReply kan fritt overdra Avtalen.
- Kontaktopplysning for GuestReply for denne avtalen er hei@guestreply.no, mens for Kunde er det e-postadressen registrert for kontoen under Kontoinnstillinger → E-post. Det er Kundes ansvar å oppdatere denne.
- Avtalen er underlagt norsk rett med Oslo tingrett som verneting. Dette gjelder også etter opphør av brukeravtalen.